Dizajn logotipa - kako do savršenog logotipa u 5 koraka?
Logotip je ključna stavka u komunikaciji s vašom publikom i mnogi nisu svjesni koliko je dizajn logotipa zapravo kompliciran i težak proces. Dobar logo će umjesto vas ostaviti pozitivan prvi dojam na korisnika, pružit će publici dobar identitet tvrtke i ono najvažnije, dati će vam osobnost i zaradu.
U današnje vrijeme sve više stvari oko nas ovisi o dizajnu i vizualnoj percepciji. Nije strano i nepoznato da prilikom kupnje proizvoda u dućanu, prosječni kupci često o konačnoj odluci odlučuju temeljem izgleda ambalaže, odnosno dizajnu proizvoda. Istraživanje koje je provedeno od strane Paper and Packaging Board kompanije je pokazalo kako će 67% korisnika prilikom kupnje kupiti proizvod koji ima bolji dizajn ambalaže. Na navedenom primjeru možemo povući paralelu sa dizajnom logotipa i ustvrditi kako je logotip jedan od najosnovnijih vizualnih elemenata svake tvrtke i slobodno možemo reći kako je logotip nešto što vas predstavlja široj publici. Kako bi vaši korisnici i klijenti imali dobro mišljenje i dobar pogled na vašu tvrtku ili vaš proizvod, vrlo je bitno da vas predstavlja dobar logo.
Što je logo?
Iako je teško odrediti samu povijest logotipa, smatra se kako je Frank Mason Robinson 1885. godine započeo modernu eru dizajna logotipa. On je te godine dizajnirao svima poznati logo Coca-Cole. Coca-Cola je i dan danas ostala možda i najprepoznatljivi logo i brand. Navedeni primjer je jasan pokazatelj čemu treba težiti prilikom dizajna logotipa i što je glavna misija samog logotipa; brzo i jasno prepoznavanje onog što se krije iza logotipa.
Logo nije samo običan znak, logo je koncept i skup više elemenata poput boje, tipografije i ilustracije. Dobar dizajn često čini razliku i baš se dizajnom vodimo kada želimo iskomunicirati našu misiju, viziju i stavove.
Dizajn logotipa možemo podijeliti u nekoliko koraka, mi smo se odlučili za 5 glavnih koraka koje ćemo u nastavku i objasniti.
1. Sastanak sa klijentom i dogovor
Prije nego se krene sa dizajnom logotipa, potrebno je napraviti sastanak i dogovor s klijentom. Vrlo je bitno upoznati klijenta i shvatiti želju i misiju tvrtke. U ovom koraku prikupljamo čim više informacija kako bi se sami proces izrade logotipa pojednostavio i kako bi se u konačnici dobilo najbolje moguće idejno rješenje.
2. Istraživanje tržišta
Nakon sastanka s klijentom, na red dolazi i samostalno istraživanje. Ponovno se detaljno istražuje tvrtka, ali ovaj puta se istražuje i tržište. Upoznajemo se sa klijentovom publikom ali i konkurencijom. Osim što vršimo istraživanje, u ovom koraku definiramo i neka bitna pravila i dobivamo odgovore na određena pitanja. Neke od stvari koje definiramo u ovom koraku je i način na koji logo treba komunicirati s publikom ; hoće li poruka logotipa biti snažna i učinkovita, hoće li biti luksuzna, hoće li biti emotivna,...
3. Skiciranje logotipa
Nakon završenog logotipa krećemo u proces skiciranja logotipa. U ovom koraku je vrlo bitno da nema ograničenja prilikom izrade/skiciranja. Sve ideje stavljamo na papir, jer ujedno u ovom koraku radimo i brainstorming. Ovo je faza kada kreativnost našeg tima dolazi do izražaja i faza u kojem postavljamo kamen temeljac za konačno idejno rješenje.
4. Dizajn logotipa
Idući korak u izradi logotipa je dizajn logotipa. Od svih skiciranih i predloženih skica odaberemo dvije ili tri koje nam se čine najbolja rješenja te krećemo u usavršavanje. U našem grafičkom programu Adobe Illustrator skice pretvorimo u dizajn, dodamo boje koje smo odredili prilikom istraživanja tržišta te takve varijacije šaljemo našem klijentu na pregled.
5. Prezentacija logotipa i finalizacija
Jedna od stvari koje uvijek ponudimo našim klijentima je i prikaz kako će njihov logotipa izgledati u upotrebi. Tako prilikom slanja logotipa klijentu, uvijek šaljemo i varijantu logotipa u upotrebi (npr. kako će izgledati na posjetnicama) te kako logotip izgleda u crno-bijeloj verziji. Na taj način naš klijent može dobiti jasnu sliku onoga kako logotip zapravo izgleda. Nakon što se klijent odluči za verziju logotipa, šaljemo mu konačno idejno rješenje u vektorskom formatu, kao i u formatima za svakodnevnu upotrebu: JPG, PNG i SVG.
Cijeli ovaj proces vam se može činiti lagan, ali tvrdimo i stojimo iza toga da nije. Vrlo je važno uložiti vrijeme u proces izrade logotipa kako bi u konačnici i klijent i mi bili zadovoljni rješenjem. Budite spremni uložiti u dizajn logotipa. Ulaganjem u dizajn logotipa ne ulažete jednokratno i ne ulažete samo u sebe. Dobrim dizajnom logotipa ulažete u cijelu svoju tvrtku i u sve svoje zaposlenike. Ipak je logo vaše ogledalo prema svijetu.
Za kraj vam donosimo jednu zanimljivost. Možda niste znali, ali Nike logo je 1975. godine, kada je dizajniran, koštao samo 35$. Međutim, Nike je kasnije kada je stekao bogatstvo, dizajneru Carolyn Davidsonu dao 500 dionica kompanije koje u ovom trenutku vrijede oko 600,000$.
Ukoliko ste se nakon teksta odlučili za redizajn logotipa ili vam je potreban dizajn novog logotipa, pročitajte više na našoj stranici o grafičkom dizajnu ili odmah zatražite ponudu za dizajn logotipa.